Akademia Platońska
Ostatni tydzień szkoły to czas na podsumowania przede wszystkim tego, czego się nauczyliśmy, a także wykorzystania wiedzy w praktyce. Dlatego w naszej szkole zorganizowaliśmy działania w ramach Akademii Platońskiej. W trakcie całego tygodnia uczniowie mierzyli się z różnorodnymi wyzwaniami: intelektualnymi, sportowymi czy artystycznymi, dzięki czemu mieli możliwość rozwijania ważnych kompetencji XXI wieku, takich jak: krytyczne myślenie, kreatywność, współpraca w grupie czy komunikacja.
- W trakcie gry terenowej „Globotropiciele” analizowali globalne zależności na stanowiskach dotyczących wody, energii, ubrań, transportu, jedzenia i edukacji. Musieli m.in. obliczyć, ile razy trzeba pójść po wodę z 20l kanistrem, jeśli codziennie zużywa się 200l wody; ile czasu to zajmie, jeśli droga do studni i z powrotem zajmuje 3h. Próbowali rozszyfrować hasła w dziwnym języku, aby móc zrozumieć, co czują osoby, które nie potrafią czytać i pisać, ponieważ nie mają możliwości chodzenia do szkoły. Odkrywali, gdzie dokładnie produkowane są ubrania, które nosimy na co dzień i co z tego wynika. Wszystko po to, aby zrozumieć, jakie zależności rządzą światem.
- Oglądali filmy: „Fala” i „Truman show”, a następnie uczestniczyli w debatach filmowych dotyczących manipulacji, kontroli informacji i wpływu mediów na percepcję rzeczywistości.
- Brali udział w warsztatach geograficznych, artystycznych i psychologicznych, gdzie uczyli się odczytywać współrzędne z mapy, orientować mapę za pomocą kompasu, czy nazywać chmury na niebie. Na warsztatach z koncentracji ćwiczyli oddychanie używając technik tęczy i kwadratu, relaksowali się wspólnie z Jakobsonem oraz ćwiczyli wspomaganie procesów pamięciowych.
- Mierzyli się z wyzwaniami sportowymi i kręcili kilometry dla Puław w ramach akcji Rowerowa Stolica Polski.
DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM!!
Teraz czas na zasłużone wakacje